lördag 1 september 2007

Kräftskiva


Jag vet inte värför, men det verkar att man alltid ska sitta ute när man ska träffas till Majbrasa, Midsommer och Kräftskriva - oavset väder! Jag tycker det er fantastisk mysigt att sitta ute. Jag älsker att sitta ute. Men det kan faktisk bli för kallt när man vill ha en tillstånd var man kan njuta utan att det ska vara en plåga. Nu blev det bra väder. Det var ok att sitta ute och samtidig njuta av vännernas sälskab och kräftorna och det läkra tillbehör.
Et littet trevligt tips till tillbehöret är att t ex baka små mini pajer. Då kan man också görra lite olika pajer. Paj med Västerbottenost och sparris, paj med Västerbottenost utan sparris, paj med .... ja, användt fantasin och släng i egne farvoritter.
Recept på Paj? Fråga din mormor eller farmor. De brukar vara experter på paj (kanske för att det är som att baka?!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ligger du som länk hos mig som Ekologiska René! Vad fina bilder du tagit! Det lutar åt regn på vår kräftskiva ikväll...hmm...och minusgrader!

Anonym sa...

När kommer nya inlägg? Kräfterna börjar kännas inaktuella! ;-D
Vad sägs om lite schyssta omelettrecept eller lite svamprecept? När får jag dem???